‹ Problemen van een mobiel brandofferaltaarOngecensureerde vertaling ›
God als commercieel merk
Gepubliceerd op 20-08-2013

Vandaag zag ik het berichtje "God’s kledinglijn" van de EO voorbijschieten. Zoals we langzamerhand gewend zijn doet de EO er een schepje bovenop door te stellen dat de kledinglijn niet ontwikkeld is door model Kylie Bisutti maar door God zelf. Tenminste dat doet de titel van het artikel suggereren. Natuurlijk is dat grote onzin want God heeft maar één paar kledingstukken ontwikkeld, nl. voor Adam en Eva en slechts eenmaal voorschriften gegeven over hoe een kledingstuk eruit moest zien, nl. die van de hogepriester. Deze suggestieve titel is dan ook belachelijk en laat zien hoe gecommercialiseerd sommige christelijke organisaties zijn geworden en hoe ver ze van het christendom zijn afgedwaald.

Dan heb ik liever de opmerking van Kylie zelf ‘’Ik stop met het zijn van een Victoria’s Secret model, om een vrouw te worden zoals omschreven in Spreuken 31.’’  En daar heeft ze geen woord te weinig gezegd, in dit hoofdstuk van de "deugdelijke vrouw" wordt een goede beschrijving gegeven van een handelsvrouw en dat is die Kylie geworden gezien haar website "God inspired fashion". Maar een paar teksten op een kledingstuk betekent nog niet dat het door God geïnspireerd is, maar alleen dat de ontwerpster een gat in de markt heeft gevonden, door religieuze teksten op kleding te plakken. En zelfs daarin is ze niet origineel, want ook de Duitse soldaten uit WOII hadden een "christelijk-religieuze" tekst op hun koppel.

Op haar oproep "Help put God's word back in schools.  Start a revival!" kan ik alleen maar zeggen dat je bij jezelf moet beginnen door van God geen commercieel merk te maken. Als je God's Woord terug op de scholen wilt hebben dan doe je dat niet door kleding te verkopen, maar door Zijn Woord op die scholen te verkondigen.


Tags: Pseudo-religie, Uncategorized

Commentaar

Zie de huisregels welk commentaar wordt opgenomen!


Mede mogelijk dankzij

Livius Onderwijs