Handboek kerk en social media

Samenvatting

We steken met elkaar steeds meer tijd in social media, maar toch doen kerken er nog weinig tot niets mee. Dit handboek maakt kerken wakker en biedt visie en praktische ondersteuning.

Sinds kort is de Twitterkerkdienst doorgebroken, LinkedIngroepen worden ingezet voor de kennisbevordering onder kerkelijke professionals, Facebook is er voor de opbouw van de lokale kerkgemeenschap en YouTube voor catechese. Toch zijn sociale media voor veel kerken nog een brug te ver.

Eric van den Berg (auteur van het Handboek kerk en internet ) en Frank Bosman (cultuurtheoloog en bekend blogger) riepen daarom christelijke auteurs op om een antwoord te geven op de vraag hoe kerken zich effectief kunnen verbinden met social media.

Het resultaat mag er zijn: dit boek introduceert de verschillende social media, bespreekt strategische modellen voor het gebruik ervan en bevat prikkelende analyses en heldere theologische doordenkingen rond het thema.

Recensie

Nog geen recensies

Boekinformatie

Titel Handboek kerk en social media
Auteur Eric van den Berg
Uitgever Boekencentrum
Jaar Verschenen 2015
Taal nl
Pagina's pp. 160
ISBN139789023926504
Onderwerp Ecclesiologie, Gemeente zijn, Internet, Social Media, Kerken

Bestellen

Klik op het logo om te bestellen!


Commentaar

Zie de huisregels welk commentaar wordt opgenomen!