De spectaculaire getalsmatige groei van megakerken als Willow Creek en Saddleback en de wereldwijde impact van hun leiders Bill Hybels en Rick Warren is voor velen het einde van alle tegenspraak. Het werkt, dus is het goed. God zegent deze aanpak blijkbaar overvloedig. Zo ongeveer is de gedachtegang van heel veel christenen die geïmponeerd zijn door de succesverhalen uit de Verenigde Staten. Maar klopt dit wel? Is getalsmatige groei inderdaad een onomstotelijk bewijs van zegen en dus van Gods goedkeuring? De Amerikaanse voorganger Gary Gilley zet in dit boek met kennis van zaken stevige vraagtekens bij de marketingaanpak van de bekende grote groeiers. Schijn bedriegt nogal eens. Dat geldt ook voor dit niet al te dikke boekje. Gilley weet met relatief weinig woorden veel duidelijkheid te scheppen in deze lastige materie.
Titel | Marktdenken in de kerk, Gaat het evangelie in de uitverkoop? |
Auteur | Gary Gilley |
Uitgever | Buijten en Schipperheijn B.V., Drukkerij |
Jaar Verschenen | 2008 |
Taal | nl |
Pagina's | pp. 170 |
ISBN13 | 9789075953350 |
Onderwerp | Ecclesiologie, Gemeente zijn, Leiderschap, Management, Predikant |
Zie de huisregels welk commentaar wordt opgenomen!